Followers

Wednesday, April 15, 2009

sahabat vs kekasih


apa yang aku nak kongsikan hari ni ek..?
smlm dah crite pasal pontianak, hmm..ok aku nak citer antara kekasih dan sahabat, korang penah alami x, kekadang mals nak citer pasal bende ni, tp kene citer gak, coz ia terjadi all around us.. tak bleh elak..

sahabat vs kekasih..erm..agak janggal rasanya aku nak berbicara tentang dua perkataan ni di sini tetapi..aku hanya ingin berkongsi..apa yang pernah aku dengar..lihat..rasa dan kaitkan. antara sahabat dan kekasih..ada bezakah antara keduanya..?

secara jujurnya bagi aku..ADA...


apa yang membezakan?

sahabat..biasanya kita lebih terbuka dengan sahabat..segalanya diluahkan tanpa ada rasa selindung..itu yang aku rasakan..tetapi kekasih..aku fikir..mungkin lebih kepada 'ingin menjaga perasaan' hah..perlukah begitu??namun aku akur pada norma ini..cuma bagi aku..walaupun diri itu seorang kekasih..dia masih lagi seorang sahabat kepada kekasihnya..tidak kah begitu?cuma mungkin secara peribadi..reaksi dan tindak balas yang diberi perlu lebih 'halus' atas alasan..yang disebutkan tadi..

apa yang menarik di sini andai sahabat dan kekasihnya itu bukan sama jantina..timbul juga satu lagi perihal..kekasih yang cemburu melihat kekasihnya melayan sahabatnya lebih dari dirinya..begitu juga dengan sahabat yang terasa dengan tindakan sahabatnya itu apabila melihat sahabatnya melayan kekasihnya lebih dari dirnya..erm..tetapi situasi ini juga berlaku pada sahabat yang sama jantina..

bagi aku..sahabat ke..kawan ke..kekasih ke..semuanya aku letakkan keistimewaan yang nyata..tanpa kalian siapalah aku..hidup tak mungkin akan celik jika kita bersendirian..hidup juga sering bergantungan..cuma kadang kita lupa tanya diri kita sendiri..bila kita berada dalam situasi tu pernah ke kita fikirkan terasa ke dia..?kadang dia diam jer..semata nak jaga hati kita..

cuma yang selalu kita ingat..
"hUuh..sampai hati dia buat aku camtu..OooO..tak per"
yang kita lupa nak ingatkan..
"oOOch..bila aku dalam keadaan ni..apa pula perasaan dia ek"
hah setuju tak...??

*kalo tak setuju..kata tak setuju..

5 comments:

  1. ~bagi pndpt sy..baik jadikan kekasih tu sbg kawan jugak
    boleh berkongis segala2nya
    kalu kita angp dia kekasih pastu lebih senang bercerita dengan shabat
    rasenyer tu cam xberape sesuai la
    sepatutnya sbg kekasih kita boleh berkongsi segalan2nya dengan dia..xder rahsia antara kita..cewaahhhh

    ~~klu sahabat kita berlainan jantina tu..
    cth cam sy la sy ader sorg kwn baik..kami mmg baik sejak kecik ag...
    sy mmg citer kt bf sy tntng kwn baik sy ni..knl kn diaorg
    mula2tu bf sy cemburu jugak dng kitaorg tp lame2 dia fhm sendiri
    sebab.antara sy n sahabat sy tu xder prasaan cinta..cuma kami terlalu rapat mcm adik bradik

    ~kitaorg selalu gak keluar sama2
    time tu sahabat sy ni xder gf lagi...
    tapi sekarang dia dh bertunang n sy dh berpisah dngn bf sy
    kami dah xrapat mcm dulu sebab tunang dia cemburu sy rapat dngn sahabat sy ni..sedih tu mmg sedih..terasa jugak sbrnya
    biler dia lebih kn tunang dia
    tapi xper la sy faham....

    ReplyDelete
  2. nasib baik aku xde pkwe..
    nasib baik aku jenis xsuke luahkn kt kwn..
    nasib baik kwn aku fhm aku ni jenis xhirau..
    shbat vs kekasih sapa menang?
    bg aku,diri aku yg menang besar
    sbb pkwe xde aku xkisah,
    kwn xde??huh,aku boleh carik la beb

    ReplyDelete
  3. huh..memang berbeza btul lah antara sahabat nagn kekasih..emm,teringat peristiwa kne serang nagn makwe kawan aku..hampir2 clash dyeorang gara2 pakwe dye tue rapat ngan aku..emm..skang dah tak rapat dah pun...

    ReplyDelete
  4. huhuhu..biaselah yue, adat hidup di dunia ni..
    banyak cabaran n dugaannya..barulah dinamakan hidup..
    lalalalaala

    ReplyDelete
  5. boring la mlm ni..tak tau nak citer pe lg..??

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails