Followers

Thursday, March 10, 2011

Bila lelaki menangis

Salam siaran kembali..:O)


Sebenarnya x tau apa topik yang aku nak bincangkan arini..
hm..ok la, biase kita dgr yang orang perempuan je menangis kan..? yelah, menangis ni sangat kuat bila di kaitkan dengan kaum Hawa ni..Ada yang kata tangisan wanita tu umpama satu sifat  semulajadi wanita. Mudah sangat menitiskan air mata .Menangis itu juga senjata hebat seorang wanita . Aku perhatikan mereka ni sangat mudah tersentuh, lagi-lagi bila tengok drama or movie yang sedih2.. tetibe je dia pun feeling sakan. Ini selalu terjadi pada wanita2 sekeliling aku.. ish2.. Jangan plak cakap lelaki xde perasaan itu semua ye. cume kami tahu bezakan.. hehe. .Adakah seorang lelaki itu juga menangis..? 


mari kita bincang2kan di sini..:)

Lelaki menangis, betul ke? Lelaki memang mempunyai ego yang tinggi tetapi lelaki juga ada hati dan perasaan kan? So jangan lah pelik kalau tengok lelaki menangis. Ada yang cakap lelaki menangis ni tak maskulin dan tulin, sebenarnya silap tu. Kalau lelaki xboleh mengangis kenapa Tuhan jadikan mata berserta air mata yang sama untuk lelaki dan perempuan? Walau pun bulu mata ada sedikit berbeza.
Betul kan? Jadi, hal hati dan perasaan lelaki dan wanita sama saja. Jangan cakap lelaki buaya darat, perempuan pun boleh jadi Jerung Darat tau!
Persoalan yang sering kita dengar lelaki kalau menangis tak macholah dan berhati tisu mahupun berhati lembut.?
Keadaan biase lelaki menangis adalah disebabkan terlalu gembira dan bersyukur atas apa yang berlaku pada sesuatu yang mereka begiu obses. Contohnya most of us merupakan peminat fanatik permainan bola sepak.. tengok je la world cup.. berapa ramai yang menangis..? menegis kalah dan juga menangis gembira..:)

Tapi biasanya dalam keadaan yang touching, lelaki tidak akan menagis terang2, lebih afdal menangis sorg2.. hehehe.feel tu lebih mari... haha.


** aku penah menangis semasa kehilangan arwah ibu tersayang . Dan sampai sekarang aku pasti akan mengeluarkan air mata bila teringatkan arwah ibu. Marila sesama kita sedekahkan al-fatihah kepada arwah ibu yang amat aku sayangi.

4 comments:

  1. Lelaki lebih kuat, tu yang membuatkan lelaki tidak menangis di khalayak. Tetapi hati tetap sama, lelaki mahupun perempuan.

    ReplyDelete
  2. koqin :: btul tu bro.. biar nangis kat dalam je.. hehehe

    ReplyDelete
  3. anyway, takziah about ur mum.. let by gone be by gone. yang ada ni, teruskan hidup. bykkan bersbr.. selalulah sedekahkan fatihah for ur mum..

    ReplyDelete
  4. takziah buat lu bro.....byk2 doa n sedekah apa yg ptut...bykan wat tahlil sumer...semoga anda tabah yer......

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails