Followers

Monday, March 7, 2011

Sakit tekak

Salam ceria Isnin untuk semua..:)

Arini keje shift pg.. mcm buase, awal2 pagi kat opis dalam keadaan opis yang sejuk ni, aku pun tetibe rajin nak update blog yang ntah apa ni.. hehe
Pagi-pagi bangun terasa sakit sangat tekak ni... adoii... nasib baik ada Woods Peppermint kat dalam kete, lega sket rasanya. tu pasal pagi ni rase macam malas sangat nak cakap.. dah la senyum pun bukan type aku.. hehe, sebab tu ramai yang kata aku ni SOMBONG... sape yang betul2 kenal aku baru tau sape aku seadanya..:)

hm.. ada x petua2 yang mudah nak hilangkan sakit tekak ni..? rasanya dah masuk 2 hari ni, aku xde plak batuk or rase nak demam. Maybe sebab keadaan cuace yang tak menentu ni kot..panas berpanjangan.
antara yang aku tahu petua lama seperti
* Masukkan 3 sudu kecil garam kedalam segelas air sejuk. Kacau rata dan minum
*Rendam asam jawa kat dalam air panas ( lg senang gi beli air asam jawa yang dah siap tuk di minum..)
*jangan minum ais

tu je yang aku tau.. tp x penah buat pun sebab aku x suke masin, masam dan aku suke minum ais.. lalalala

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails