Followers

Wednesday, August 11, 2010

mood puase..:(

assalamualaikum...
alhamdulillah.. dapat jugak aku mase mecurah idea nak tulis dlm blog ni..
lama jgk x muncul kat cni.. hm...bz sket2...  alhamdulillah , atas rahmat yang di berikan Allah swt, dpt sekali lagi kita berjumpa di dalam bulan ramadhan yang penuh barkah ni. Sesungguhnya kita jgn lepaskan peluang beramal dengan sesungguhnya pada bulan ini. Moga puasa kita kali ni mendapat berkat dengan izin Allah swt.
Malam ni merupakan malam pertama kita berpuase di bulan Ramadhan 1431 masihi bersamaan dengan tahun 2010, alhamdulillah aku ngn housemate dapat jugak mengerjakan solat tarawikh di masjid Kuarters CIQ ni.. Nasib baikla arini tak kerja.. biasalah kan klw keje shift ni, terpaksela langkau2 jemaah terawikh di masjid. Tunang tersayang pulak janji nak kejutkan bangun sahur nanti..bertuah badan kan..:)

Malam ni rasa begitu sayu sekali pada aku.. tetiba ingatan kepada arwah ibu tercinta begitu hebat mendatang , hingga titisan air mata aku yg tak kusangka akan turun.. ya..aku memang sangat merindui arwah mak.. tahun ni merupakan tahun kedua kami sekeluarga berpuasa tanpa arwah mak... huhuhu.. aku hanya mampu sedekahkan al-fatihah pada arwah ibu. tak sabar rasanya nak lik kampung ziarah kubur arwah... MAK.. achik sangat rindu kat mak.............:(:(:(
berbalik pada blog... korang perasan ade perubahan sket.. saje2 tukar mood.. hehehe.. apapun, kat sini aku ucapkan selamat berpuase buat korang... jgn tak pose k...

3 comments:

  1. selamat berpuasa bro!

    lamanya tak update,huhu:)

    ReplyDelete
  2. Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah S.A.W. telah bersabda :
    "Apabila telah mati anak Adam itu, maka terhentilah amalnya melainkan tiga macam :
    1. Sedekah yang berjalan terus (Sedekah Amal Jariah)
    2. Ilmu yang berguna dan diamalkan.
    3. Anak yang soleh yang mendoakan baik baginya.
    - La tahzan,berdOalah utk t'syg yg tlh pergi..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails